Kategoriat
Matkailu Tapahtumakalenteri

9.12. Kalevala-brändityöpaja

Palaa edelliselle sivulle

Kalevala-brändin tuotteistamistyöpaja Nurmeksessa

Aika ja paikka: ma 9.12. klo 15-20 / Break Sokos Hotel Bomban tilat

Miten sinun yrityksesi voisi olla osa Kalevala-brändiä? Tule kuulemaan mahdollisuuksista.

Nurmeksessa kuvataan tällä hetkellä Kalevala: Kullervon tarina elokuvaa. Nyt onkin oiva hetki aloittaa yhteistyö Kalevala-brändin tuotteistamiseksi. Tervetuloa siis kuulemaan ja yhteistyöllä suunnittelemaan, miten alueemme yritykset voivat käytännössä käyttää Kalevala-brändiä omassa tuotteistuksessaan ja markkinoinnissaan. Toivomme mukaan mahdollisimman monenlaisia yrityksiä eri toimialoilta.

Kouluttajina työpajassa toimivat: 

Marko Röhr Elokuvatuottaja, ohjaaja ja käsikirjoittaja. Marko Röhr on yksi Suomen kokeneimmista elokuvatuottajista, hän on tuottanut yli 35 pitkää elokuvaa, mm. Talvisota, Rukajärven tie, Havukka-ahon ajattelija, Rölli-elokuvat (5kpl). Hän on myös tuottanut ja ohjannut lukuisia luontoelokuvia, mm. Vedenalainen Islanti, Järven tarina, Tunturin tarina ja Luontosinfonia. Marko Röhr on ReelMedian toimitusjohtaja sekä MRP Matila Röhr productions Oy:n perustaja ja pääomistaja.

Teemu Lusua KTM, BBA, ArkiDesign bränditoimiston omistaja, joka on ehkäpä Suomen ainoa toimisto, joka toteuttaa ja toimittaa myös omia tuotevalikoimia kotimaan vähittäismyyntiin yli 10 vuoden kokemuksella. Brändin ja myynnin kehittämisen tutkimukset. Vastaa ReelMedialle Kalevala: Kullervon tarina -elokuvan tuotelisensoinnista.

Ilmoittaudu työpajaan mahdollisimman pian, viimeistään 2.12. mennessä.

Ohjelma:

Klo 15-16 Kalevala: Kullervon tarina -elokuvan esittely: 

  • Taustat: Elokuvan taustat ja kehitysvaiheen yhteistyö Pohjois-karjalan kanssa 
  • Elokuvan tuotannon tämän hetken tilanne 
  • Levityksen ja markkinoinnin suunnitelmat 
  • Yhteistyö Pohjois-Karjalassa; PKO, Pohjois-Karjalan Maakuntaliitto, Kauppakamari 
  • Erikoistapahtumat elokuvan ympärillä 
  • Ennakkotiedotus  
  • Yritysyhteistyön mahdollisuudet ennen elokuvan valmistumista 
  • Ensi-illan suunnitelmat 
  • Yhteistyökumppanit tuotteistukseen sekä ja yhteiset projektit 
  • Kalevala ja Kullervo tavaramerkkisuojaus ja siihen liittyvät asiat 
  • Lisensointibisnes yleisesti, mitä ja miten? Kokemuksia aikaisemmista elokuvista: case-Rölli 
  • Lisensointisopimus, perusasiat 
  • Tuotteistuksen mahdollisuudet yleisellä tasolla   

Klo 16-16.30 tauko ja kahvitarjoilu

Klo 16.30-18.00 Kalevala-brändi ja tuotteistaminen 

  • Bränditutkimus:  yleisesittely ja periaatteet 
  • Tulokset osallistujien vastauksista 
  • Brändipositiointi 
  • Tuotteistus, suunnitelma kategorioittain 
  • Tuotteet, tuotepakkaukset ja displayt   

klo 18.00-18.15 tauko

Klo 18.15- 20

Vapaata keskustelua ja suunnittelua:

  • Kalevalan hyödyntäminen omassa markkinoinnissa 
  • Omien Kalevala-tuotteiden valmistaminen ja myynti
  • Lisensointimahdollisuudet    

Lämpimästi tervetuloa mukaan työpajaan!

Työpajan järjestää Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PIKES ja Pohjoinen Lakeland- hanke. Hanke on EU:n osarahoittama.

Pohjoinen Lakeland – matkailuyritysten kannattava kasvu ja matkailun kansainvälistäminen -hankkeen rahoittajien logot

Kerron mielelläni lisätietoja, ota yhteyttä!

Hanne Nevalainen PIKES

Hanne Nevalainen

Kv-matkailun asiantuntija

puh. 050 406 6122

Whatsapp

Kaikki artikkelit