Kategoriat
PIKES-uutiset

Matkailijat maailmalta 2.0 -kuulumiset

21.-22.8. Finland DMC -vierailu Nurmeksessa 

PIKESin Siru Hirvonen ja Niina Turunen esittelivät Finland DMCn Liisa Vihermaalle Nurmesta yritysvierailuiden merkeissä. Bomban maine omaleimaisena ja laadukkaana matkakohteena oli kirinyt, joten Vihermaa halusi tulla tutustumaan Bombaan paikan päälle. Vihermaa ei ollut aiemmin käynyt Bomballa. Vierailun aikana käytiin Bomba-Hyvärilän alueella, Puu-Nurmeksessa ja Valtimolla. 

Siru Hirvonen, Liisa Vihermaa ja Niina Turunen virittelevät Finland DMC:n ja Bomban alueen matkailutoimijoiden yhteistyötä.

Vihermaa ihastui erityisesti karjalaiskylään, kylpylään, Puu-Nurmeksen idyllisyyteen ja harjun päällä oleviin, kauniisiin järvimaisemiin sekä maaseudun kauneuteen ja rauhallisuuteen. Vihermaa sai hyvän käsityksen alueesta ja tarjolla olevista matkailutuotteista. Finland DMC jatkaa yhteistyötä yritysten kanssa myyntituotteiden suunnittelujen merkeissä. Erityisesti Vihermaa piti paikallisesta vieraanvaraisuudesta ja ”kaikki hoituu” -asenteesta, kun pohdittiin tuotetarjontaa tai muita tulevia käytännön asioita. 

Vierailun tavoitteena oli tutustuttaa alueeseen uusi matkailutoimija, joka olisi kiinnostunut tekemään yhteistyötä ja paketoimaan yritysten palveluita kansainvälisille markkinoille. Bomballa on paljon tarjottavaa. Alueen yrityksillä on mahdollisuus saada tapaamisilla uusia tuotteita myyntiin, lisää asiakkaita, tunnettuutta ja pidempiaikaisia yhteistyökumppanuuksia.

Finland DMC on vuonna 2021 perustettu kasvava matkailualan yritys, joka paketoi kansainvälisille matkanjärjestäjille matkapaketteja mm. Saksassa, Ranskassa, Italiassa ja Britanniassa. Yritys myy tällä hetkellä Järvi-Suomen lisäksi pääasiassa Lappia ja Helsinkiä matkakohteina. Yritys paketoi tällä hetkellä mm. teemallisia kiertomatkatuotteita. Paketteihin kootaan ainutlaatuisia, muista maista erottuvia tuotteita, sekä erityisesti luontokokemukset ja ruoan tekeminen yhdessä kiinnostavat. 

Lisätietoja: Siru Hirvonen, kansainvälisen matkailun asiantuntija, siru.hirvonen@pikes.fi 

Kv-markkinointi: Finnland Rundreisen -kampanja 12.5.-12.8. 

Keski-Euroopan matkailumarkkinoille suuntautuva Finnland Rundreisen -kesämarkkinointikampanja on toteutunut tuottoisasti. Finnland Rundreisen Facebookin kampanjasivuilla on seuraajia reilu 26 700 ympäri Keski-Eurooppaa, ja Facebookissa Bomban mainoksia klikattiin yhteensä 45 043 kertaa kampanja-ajalla

Bomban kohdetiedot ja blogikirjoitukset jäävät Finnland Rundreisen -verkkosivuille, mutta sosiaalisen median kampanja päättyi elokuussa. Kaiken kaikkiaan sosiaalisen median kampanja onnistui hyvin, sillä päivityksillä ohjattiin mukavasti porukkaa kampanjan verkkosivujen lisäksi visitbomba.fi-sivustolle. Myös keskustelua Bombasta käytiin Facebookissa.  

Finnland Rundreisen on saksankielinen Suomi-matkailun verkkosivu. Sivusto tarjoaa keskitetysti kaiken tarvittavan Suomeen suunnittelevan matkaajan suunnitteluun ja toteuttamiseen. Sivusto esittelee reittivalintoja, siirtymisiä Suomen sisällä, majoitusvaihtoehtoja ja aktiviteetteja. NordicMarketingin Finnland Runreisen -kampanja sisältää sivustonäkyvyyden lisäksi useita eri markkinoinnin toimenpiteitä. 

Nordic Marketingin kanssa tehty yhteistyö luo mahdollisuuksia paremmalle näkyvyydelle kv-puolella. Yrityksellä on valmiita matkanjärjestäjäkontakteja ja sosiaalisen median kanavissa paljon seuraajia suoraan Keski-Euroopasta. Tavoitteena oli siis lisätä tunnettuutta ja kysyntää kv-markkinoilla. Bomban matkailukohteen lisäksi kampanjalla viestittiin kohteen matkailupalvelutarjonnasta ja tarjottiin mahdollisuus suoraan varata Äksyjen Ämmien kiertomatkoja alueelle. Retkitarjonnasta nostettiin esille mm. Pielisen Retken saariretki ja kalastusretki keskiyön auringon alla. Äksyjen Ämmien retkistä nostettiin esille majatalosta majataloon saunakierros ja kansallispuistoissa vieraileva retki.

Lisätietoja: Siru Hirvonen, kansainvälisen matkailun asiantuntija, siru.hirvonen@pikes.fi 

Kv-markkinointi: Scan Magazine, lokakuun lehti 

Bomba-Nurmeksesta julkistetaan artikkeli lokakuun Scan Magazine -lehteen. Artikkelissa tuodaan esille Bomban matkailualueen mahdollisuuksia ja vahvuuksia. Artikkeli luettavissa lokakuusta alkaen osoitteessa: scanmagazine.co.uk/magazine/ 

Scan Magazine on British Airwaysin, Finnairin, Ryan Air Nordic Routesin, Lufthansan, Eurowingsin ja business loungejen lehti, jota myös jaetaan kaikilla Stena Linen ja DFDS Seawaysin lautoilla.  

Yritys tekee yhteistyötä myös SWISS Airin ja SAS:n kanssa. Scan Magazine löytyy myös kaikista Pohjoismaiden Lontoon-suurlähetystöistä, ja sitä jaetaan kaikille Pohjoismaiden kauppakamarin jäsenille (75 000). Lehteä jaetaan myös ympäri Saksaa. Vuodesta 2023 lähtien artikkelit ovat verkossa uudella “SEARCH”-alustalla, joka on E-kirjasto, jossa myös Bomban artikkeli on esillä vuoteen 2028 asti. 

Scan Magazine tekee yhteistyötä WAF:n kanssa (World Architecture Festival 29.11.-1.12.2023 Marina Bay Sandsissa, Singaporessa).  Scan Magazine jaetaan jokaiselle kävijälle kolmen päivän ajan (45 000 lisäpainoa). 

Tavoitteena on lisätä alueen tunnettuutta ja kiinnostavuutta. Alue tarvitsee uusia asiakasryhmiä kansainväliseltä puolelta. Scan Magazinea jaetaan laajasti, mikä mahdollistaakin uusien asiakasryhmien kiinnostumisen Bombasta.

Lehtiartikkeli on yleisluonnollinen ja kohdetta kuvaileva. Jutussa mainitaan mm. Break Sokos Hotel Bomban kylpylä, Hyvärilän aktiviteettitarjonta, hienot retkitarjonnat ja upea luonto.

Lisätietoja: Siru Hirvonen, kansainvälisen matkailun asiantuntija, siru.hirvonen@pikes.fi 

kv-matkailun asiantuntija Siru Hirvonen

Siru Hirvonen

Matkailun asiantuntija

050 462 1246

Whatsapp